Grote biedingen stonden afgelopen weekend centraal tijdens de V Foundation Wine Celebration. Het 23e jaarlijkse evenement veroverde een plek als een van de beste liefdadigheidswijnveilingen in het land en bracht $ 12 miljoen op voor de V Foundation for Cancer Research. De V Foundation, opgericht in 1993 door de overleden basketbalcoach van de North Carolina State University en ESPN-commentator Jim Valvano, heeft meer dan $ 260 miljoen aan subsidies voor kankeronderzoekers en -therapieën gefinancierd.
De live-veiling werd op 7 augustus gehouden in Oakville, Californië, en werd georganiseerd door Mike “Coach K” Krzyzewski, herenbasketbalcoach van Duke University, ESPN-presentator Sage Steele en ESPN-analist Jay Bilas. Campagnestrateeg en CNN-commentator Paul Begala was gastspreker. De veiling bracht $ 4,36 miljoen aan live biedingen op, dankzij meer dan 450 gasten die strijden om unieke kavels. De meeste van de 25 veilingkavels bevatten wijn- en reiservaringen gecombineerd met gewaardeerde flessen.
“Ik heb ontdekt dat percelen die alleen wijn bevatten niet zo waarschijnlijk het gewenste niveau van betrokkenheid zullen bereiken”, vertelde Max Duley, senior directeur veiling en gemeenschapsbereik van de V Foundation. Wijn Toeschouwer. “Onze bezoekers zijn wereldreizigers, oprichters van grote bedrijven, C-level executives uit vele takken van media en entertainment, en ze gaan allemaal naar topevenementen en veilingen in het hele land.”
De beste wijngerelateerde kavels omvatten een luxe uitje naar Pebble Beach, geschonken door de eigenaren van Alpha Omega en Frank Family Vineyards, waaronder drie magnums van hun wijnmakerijen en twee keer verkocht voor een totaal van $ 800.000. “Taste of the Tuscan Sun” werd verkocht voor $ 360.000 en omvatte privéreizen naar Napa, Florence, Chianti, Bolgheri en Umbrië, georganiseerd door Marchesi Antinori en Antica Estate, samen met een grote selectie van Antinori-flessen van groot formaat en 750 ml.
Het lot “40-Love of Wine & Tennis” werd verkocht voor $ 180.000 en gaf winnaars tickets voor de halve finales en finales op Wimbledon 2022 met wijnboer Beth Nickel van Far Niente en Nickel & Nickel en een verzameling magnums van beide wijnhuizen. Een ander door tennis geïnspireerd lot bood vier tickets aan voor de halve finales en finales van de Australian Open 2022 in Melbourne, samen met 11 flessen Penfolds-wijn. Het perceel werd verkocht voor 125.000 dollar.
De bovenste partij van de nacht bevatte geen wijn. “The Legend’s Last Legacy” bevatte stoelen bij de Blue Devils-bank wanneer Duke rivaal UNC organiseert voor de laatste thuiswedstrijd van Coach K in het Cameron Indoor Stadium. Dat werd verkocht voor $ 1 miljoen.
“We organiseren het evenement elk jaar om onze berichten, plaats-in-tijd, gerichte vormen van kanker waar onze artsen zich op richten, gasten en gastheren te weerspiegelen, samen met een constante missie om de boodschap, het hart en de ziel van Jimmy Valvano bij de middelpunt van het evenement,” zei Duley.
Doel in Paso
Verder naar het zuiden, moet! Goede doelen maakten hun debuut op de wijnveiling in Paso Robles met hun Purpose-evenement, waarmee ze $ 1,3 miljoen ophaalden om het mentorschap van jongeren, armoede en honger in de San Luis Obispo-gemeenschap aan te pakken.
De live veiling van 7 augustus werd gehouden in Booker Vineyard, de Paso Robles-wijnmakerij opgericht door Eric Jensen, die ook een van de oprichters is van Must! Goede doelen. De persoonlijke veiling bood plaats aan 180 gasten en bevatte 16 kavels, wat een gecombineerde opbrengst van $ 484.000 aan live biedingen opleverde.
Een verzameling Napa-magnums van Juan Mercado, eigenaar van Realm, werd verkocht voor $ 14.000 en omvatte flessen van Staglin, Amici Cellars, Continuum Estate, Hourglass en meer. Een ander topkavel werd drie keer verkocht voor in totaal $ 98.000, inclusief een driedaags avontuur en privédiner in het wijnland Paso Robles met wijnmakers Justin Smith, Stephan Asseo en Jensen.
“Dit is ons eerste jaar en de professionals die het evenement coördineren zijn doorgewinterde evenementdirecteuren die hebben gewacht tot Paso klaar was om een veiling op hoog niveau te starten,” Becky Gray, uitvoerend directeur van Must! Goede doelen, vertelde Wijn Toeschouwer via e-mail. “Collectief geven en de kracht van mensen die investeren in maatschappelijk welzijn geven ons de meeste voldoening. We kunnen de naald sneller verplaatsen als iedereen samenwerkt.”
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over verzamelwijnen en de veilingmarkt? Meld je aan voor Wijn Toeschouwer’s gratis Collecting e-mailnieuwsbrief en ontvang een nieuwe best beoordeelde wijnbeoordeling, verzamel Q&A’s en meer, om de twee weken rechtstreeks in uw inbox!
creditSource link